Friday, July 20, 2012

Lawak Bil Elektrik

Ada sepasang suami isteri yang terlalu inginkan cahaya mata..
Walaupun telah berjumpa ramai doktor namun mereka masih belum dikurniakan cahaya mata..
Pada suatu hari si isteri telah 2 minggu tidak datang haid..
Dalam waktu gembira itu datanglah dua orang pekerja TNB ke rumah mereka..
Ikuti perbualan mereka dibawah..


Tok!Tok!Tok!
Si isteri:Ya.Apa yang bole saya bantu?(dalam nada yang gembira)
Pekerja TNB:Maaf puan.Puan da lewat 2 bulan ni.
Si isteri:Eeh.Macam mana awak tahu?Saya pun baru je tahu tadi.
Pekerja TNB:Sekarang kami boleh check melalui internet.Puan pon bole check
melalui internet.
Si isteri:Eeh bole kew??Ya Allah malunya aku..Semua orang tahu aku da
lambat dua bulan.


Lalu si isteri pun menangis dan menutup pintu kerana terlalu malu.
Tepat jam 5 petang si suami pun sampai kerumah.
Dia merasa hairan kerana si isteri tidak menyambutnya di pintu
seperti selalu.Lalu dia mencari si isteri di dalam bilik mereka..
Telahannya tepat.Si isteri berada di situ.Tapi dia merasa hairan.
Haitan je la kerja dia petang itu.huhuhu..Dia merasa hairan kerana
si isteri sedang menangis.Lalu dia bertanya.


Si suami:Sayang kenapa menangis ni?
Si isteri:Abang saya da lewat 2 bulan.
Si suami:Eeh..Bagus la tu.Maknanya awak mengandung la.
Kenapa awak menangis?
Si isteri:Tadi ada pekerja TNB datang dan dorang tahu saya da lambat 2 bulan.Dia cakap
semua orang tahu.Saya malu abang.


Si suami dengan rasa marahnya telah pergi ke pejabat TNB.


Si suami:Siapa pegawai yang paling besar kat sini?
Pegawai:Saya.Ada apa yang bole saya bantu?
Si suami:Macam mana pekerja kau boleh tahu lambat 2 bulan?
Pegawai:Ohh.Itu memang kerja kami.
Si suami:Tapi encik ini hal peribadi saya.Encik mana boleh masuk campur.
Pegawai:Tapi encik ini memang kerja kami.Kami terpaksa ikut je.Kalau encik tak nak kecoh2
bayar aje la.
Si suami:Kalau saya tak nak bayar?
Pegawai:Kami terpaksa la potong encik punya.
Si suami:(Dengan terperanjat)Kalau kau potong aku punya aku nak pakai apa?
Pegawai:Encik pakai la lilin.


Si suami merasa marah lalu beredar.Setah beberapa minggu rumah mereka tiada elektrik.
Pada masa itu barulah mereka faham maksud sebenar orang TNB tu.






p/s:sebaiknya kita bertanya dulu sebelum membuat kesimpulan.Sebenarnya
komunikasi dua hala yang berkesan ialah komunikasi yang
difahami oleh kedua-dua belah pihak.



No comments:

Post a Comment